onsdag 9. desember 2015

Pictures of the week - 50/2015.

Som jeg nevnte i forrige ukes innlegg er november en favoritt måned. Årets november-måned har levd opp til forventningene. Jeg har samlet et lite knippe bilder for å vise litt av hva denne måned har å by på av naturopplevelser og som jeg er så begeistret for.

Det er ikke veldig mye lys denne tiden. Men det lyset som er, er til gjengjeld veldig takknemlig å jobbe med. Selv sollyset er velkomment.


Tåke er kanskje oftere tilstede enn i andre måneder. Jeg har ingen statistikk som dokumenterer dette, men følelsen er slik. Og det passer meg bra. Selv i bynære vann, som Langvannet i Lørenskog er det mulig å lage bilder uten spor av bebyggelse.


Men fargene da, de er jo borte hevder mange. Neida. De er der. En liten tur til den svenske vestkysten - Bohuslän - gir fargeopplevelser som for meg er fullt på høyde med Rondane og andre fjellstrøk i september. Slik er det nok også i våre egne kyststrøk rundt Oslofjorden og nedover sørlandskysten, men bildene er Grebbestad og Ramsvik i Bohuslän. 





Kulturlandskapet endrer seg. Bildet er fra Hadeland, men det samme gjelder for andre strøk av landet.


Og skogsområdene med sine myrer og småsjøer/tjern tar i mot den første snøen. Isen begynner å legge seg og herlig rimfrost setter sitt preg på landskapet.




Jeg tar gjerne november i reprise.




















12 kommentarer:

  1. Love the cold and warm colors in these beautiful scenes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Rick. Glad you like them.

      Slett
  2. et bilde bedre enn det andre, du er virkelig i en særklasse Rolf !

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi! - tusen takk, Dirk. Det var hyggelig.

      Slett
  3. Svar
    1. Takk skal du ha, Lars Andreas. Så bra at det faller i smak.

      Slett
  4. Beautiful photos, Rolf! Greetings from Montreal, Canada. :)

    SvarSlett