tirsdag 17. juli 2012

Uke 29/12 - Finnmark_Takk for nå.

Etter dette bildet tok jeg raskeste vei hjem fra Finnmark i 2010.
Ikke fordi jeg ble skremt. Det bare ble sånn. Men jeg gjorde meg noen tanker om hva som har foregått. Er det en intern krangel mellom forskjellige grupperinger i Finnmark? (Noe jeg har hørt kan forekomme) Er det en "søring" som på et eller annet vis har fornærmet en innfødt og som på dette viset har fått varsel om at han er uønsket? (Folk sørfra er visst ikke alltid like populære har jeg også hørt, men ikke på noen måte opplevd selv) Eller er det, kanskje mest sannsynlig, et ustyrlig behov for å skyte blink på noe? Og ble det sjekket om kroken var på på yttersiden før skytingen startet?
Svaret får være hva det vil. Jeg har akkurat vært drøyt 3 nye uker i Finnmark og er på hjemvei. Symbolet i dodøra formidler mine følelser for denne landsdelen.



5 kommentarer:

  1. Er de noe som kan skytes på - så skyt.
    Morsomt bilde. Her er tolkningsmulighetene mange. Sjekket om kroken var på? Nei så bløthjertede er vi da ikke i Finnmark.

    SvarSlett
    Svar
    1. He,he. Jeg har fått med meg at mange nok lever et hardere liv på de breddegrader. Men en positiv effekt, tilsiktet eller ikke, om det var noen innenfor så fikk ihvertfall vedkommende hjelp med å få gjort fet fornødne. I hvert fall om det var en turist sørfra.

      Slett
    2. Glemte å si takk for kommentaren.

      Slett
  2. Dette er et bilde som jeg har vært inn og tittet på flere ganger. Bilde har mange symboler. Ved første blikk symboliserte bilde en person med en stor indre konflikt.Umulig å si om det er en søring eller Finnmarksing.

    SvarSlett